Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

Παροιμίες Ε


•Έβαλε τα χέρια του κι έβγαλε τα μάτια του.
•Έβαλε το κεφάλι του στο ντορβά.
•Έβαλε το λύκο να φυλάει τα πρόβατα.
•Έβαλε τον άντρα της στο βρακί της.
•Έβγαλε η γλώσσα του μαλλιά.
•Έβγαλε τα κάστανα από τη φωτ6ιά.
•Έγινε άλλος άνθρωπος.
•Έγινε μπαρμπέρης στου κασίδη το κεφάλι.
•Έγινε μπαρμπέρης στου σπανού τα γένια.
•Έγινε λαγός.
•Έγινε του Κουτρούλη ο γάμος.
•Εγώ τα ΄λεγα του σκύλου μου κι ο σκύλος στην ουρά του.
•Εγώ το ΄πα, εγώ τ΄ άκουσα.
•Έδεσε το γάιδαρό του.
•Εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν.
•Εδώ σε θέλω κάβουρα, να περπατάς στα κάρβουνα.
•Ειδ΄ ο γύφτος τη γενιά του κι αναγάλλιασε η καρδιά του.
•Είναι διαβόλου κάλτσα.
•Έκανε κι η μύγα κώλο κι έχεσε τον κόσμο όλο.
•Έκανε το σκατό του παξιμάδι.
•Έκαψα τη γούνα μου, να μη με τρών΄ οι ψύλλοι.
•Είδε το χάρο με τα μάτια του.
•Είπε κι ο Εβραίος να ταξιδέψει κι έτυχε μέρα Σάββατο.
•Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα΄
•Είσαι καλά να χαίρομαι, ή  τον παπά να φέρομε;
•Είχε τύχη βουνό.
•Έκανε δουλειές με φούντες.
•Έκανε μια τρύπα στο νερό.
•Έκανε την τρίχα τριχιά.
•Έκαψα την καλύβα μου, να μη με τρών΄ οι ψύλλοι.
•Εκεί που μας χρωστούσανε, μας πήραν και το βόδι.
•Εκεί που τρώει, γαβγίζει ο σκύλος.
•Έλα παππού μου να σου δείξω τ΄ αμπελοχώραφά σου.
•Έμεινε σαν την καλαμιά στον κάμπο.
•Έμεινε στα κρύα του λουτρού.
•Εμείς μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε.
•Εμείς οι βλάχοι, όπως λάχει.
•Ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη.
•Ένας, σαν κανένας.
•Εννιά έχει ο μήνας.
•Επήγε σαν το σκυλί στ΄ αμπέλι.
•Έριξε πέτρα πίσω του.
•Εσένα τα λέω πεθερά, για να τ΄ ακούσ΄ η νύφη.
•Ευχή γονιού αγόραζε και στα βουνά περπάτα.
•Έφαγε, παρά μία τεσσαράκοντα.
•Έφτασε ο κόμπος στο χτένι.
•Έφτασε το μαχαίρι στο κόκαλο.
•Έφυγε σαν βρεγμένη γάτα.
•Έχασ΄ η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα.
•Έχει γαϊδουρινή υπομονή.
•Έχει και του πουλιού το γάλα.
•Έχει μπάρμπα στην Κορώνη.
•Έχει ο καιρός γυρίσματα.
•Έχει το κοκαλάκι της νυχτερίδας.
•Έχουν γνώση οι φύλακες.
•Έχω απλώσει τραχανά.
•Έχω ράμματα για τη γούνα σου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δίρφυς. «Η ναζού κόρη».

H Δίρφη (ή Δίρφυς) είναι το ψηλότερο βουνό της Εύβοιας. Η κορυφή της Δίρφης, υψώνεται στα 1.743 μέτρα. Από τα 1.200 περίπου μέτρα και πά...